Wittebroodsweken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Karst Heida - WaarBenJij.nu Wittebroodsweken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Karst Heida - WaarBenJij.nu

Wittebroodsweken

Door: Karst

Blijf op de hoogte en volg Karst

30 September 2007 | Nederland, Amsterdam

De wittebroodsweken zijn nu dan toch echt aangebroken voor mij en Mercedes (jaja, ze heeft eindelijk een naam gekregen). Zoals ik al vertelde in mijn vorige stukje zou het probleem hoogst waarschijnlijk opgelost worden als ik er een nieuwe accu in zou plaatsen....en zowaar, sindsdien hebben we niet meer stil gestaan. Ik moet wel zeggen dat het vertrouwen in elkaar nog niet helemaal als van ouds is, maar ik probeer haar nu in ieder geval zo goed mogelijk te verzorgen. Elke morgen kijk ik trouw onder motorkap of Mercedes nog behoeft heeft aan wat water en ik controleer regelmatig het oliepijl. Desondanks zit haar toch nog iets dwars, er blijven namelijk steeds enkele lampjes in haar dashboard branden, zoals een symbool waar eigenlijk niemand de betekenis van weet. Inmiddels heb ik het aan verschillende automonteurs gevraagd, maar allen moeten ze het antwoord schuldig blijven. Ach, zolang m’n auto blijft rijden vind ik ’t allemaal best.

In mijn laatste week op de spoed kwam ik op een ochtend rustig de Eerst Hulp binnengelopen, toen er meteen naar mij geroepen werd dat ik snel mijn jas aan moest doen. Wat bleek, tijdens een reparatie op een boot was er een ontploffing ontstaan waarbij sowieso 2 doden waren gevallen, het aantal gewonden was echter niet bekend. De adrenaline gierde natuurlijk direct door mijn lijf, aan de ene kant was er de spanning van het onbekende, wat stond ons te wachten en wat zou mijn taak hierin zijn, maar aan de andere kant was er ook de nieuwsgierigheid naar hoe zoiets in het echt gaat, dit soort situaties kende ik alleen van ER.
De gehele Eerste Hulp werd verbouwd tot opvangcentrum, alle medische hulpmiddelen werden klaar gelegd voor het geval ze nodig zouden zijn en er stond een hele groep artsen, waaronder chirurgen, anesthesisten en uiteraard een bups co-assistenten klaar voor de opvang. Daar kwamen dan de eerste slachtoffers binnen, zij hadden echter wat kleine verwondingen (lees niet levensbedreigend), zoals een man met diverse brandwonden en iemand die hoogst waarschijnlijk beide hielbenen gebroken had. ‘Nou Karst, ontferm jij je maar over die patienten’ zei de dienstdoende eerst hulp arts. Dus ik meteen druk in de weer met het bekijken van de patienten en het regelen van verder onderzoek. Maar wat bleek uiteindelijk, de patienten die ik gezien had, waren zowat de enige die op de Spoed waren binnengebracht. 5 Collega’s van hen waren ter plekke al overleden.....
Voor een eiland als Curacao was dit een ramp, natuurlijk overlijden er regelmatig mensen op de olieraffinaderij, door schot-/steek wonden, auto-ongelukken etc. Maar zoveel mensen die tegelijk om het leven kwamen, dat was alweer een hele tijd terug.

Inmiddels ben ik alweer een week bezig op de Urologie, wat weer heel anders is dan de Spoed. Het grootste gedeelte van de tijd sta ik met mijn handen op de rug te kijken naar operaties, zoals een peniscorrectie waarbij de penis geheel ontveld wordt. Dat was het moment waarop ik zeker wist dat ik geen Uroloog word. Inmiddels raak ik wel aardig bedreven in het katheteriseren en prostaten voelen (lees rectaal toucher). O ja, nog een voordeel: ik ben elke middag niet later dan 13 uur klaar. Erg zwaar is het dus allemaal niet, maar nog 1 week en dan mag ik kindjes gaan vangen op de gyn, daar heb ik wel ontzettend veel zin in.....

Waar je hier op het eiland ook komt, er worden overal dance battles gehouden op de dansvloer. Echt super mooi om te zien wat sommige mensen wel niet kunnen met hun lichaam, maar ik heb zo’n vermoeden dat ze zich dagenlang opsluiten op hun kamertje om deze moves te oefenen. Éen keer ben ik ook bijna het slachtoffer geworden van zo’n battle, ik stond namelijk met Erik, Dyantha (een vriendin van Erik die op bezoek was) en Leanne bij Zinco op de dansvloer toen er een paar gouwe ouwe hakklassiekers voorbij kwamen. Een groepje locale jeugd dacht waarschijnlijk ‘hé daar heb je een macamba (blanke), die kan vast wel hakken’. Zodoende werd ik omcirckelt door enthousiast volk dat me aanmoedigde om m’n hakkunsten te vertonen. Hmmm, wat doe je dan, laf de cirkel uit lopen leek me ook geen optie....er zat niets anders op dan met m’n slippertjes aan een poging doen om bewegingen te maken die hopelijk in de buurt kwamen van wat echte gabbers doen. Volgens mij vonden ze het maar wat mooi, of ik indruk heb gemaakt....ik betwijfel het. Misschien moet ik me ook maar wat vaker opsluiten op mijn kamer om wat moves te oefenen....

Foto’s zijn de zien op: picasaweb.google.nl/karstopcuracao

  • 30 September 2007 - 18:04

    Leanne:

    Het was best om aan te zien hoor dokter Karst. Vanavond weer een herkansing bij de Wet&Wild...

  • 30 September 2007 - 18:09

    Dyantha:

    niet de minuut stilte vergeten die er de zondag daarna tijdens het cultuur gebeuren werd gehouden voor de overledenen en de nabestaanden. oh nee jullie waren er toen nog niet.

    maar goed nog steeds naar je zin? nog wezen hakken? :P en hoest met de salsamoves? mag je jezelf daar binnenkort wel voor in je kamer opsluiten om die moves te proberen.

    want je weet, when i get back... en jij er nog bent uiteraard, dan ben je de lul ;) dan wil ik salsadansen met dokter Karst ;)

    have fun alvast op de gyn (K) uit koud nl

  • 01 Oktober 2007 - 09:24

    Ynt En Aly:

    hoi Karst
    Ik zou best eens om een hoekje willen kijken hoe je daar bezig bent op Curacao en geniet van je belevenissen. Ben net terug van een weekendje Breskens, genoten van strand,zee en lekker eten met Mienke en Gerrit.
    Zondagmiddag omvergefietst door zo`n snelheidsduivel op een racefiets, zit onder de blauwe plekken en mijn fiets is denk ik total loss.Mag hij vergoeden want hij kwam op de linkerweghelft aandenderen.Ynt reed de berm in en vervolgens raakte hij me frontaal.Vanavond heb ik een cursus dus zullen we dinsdagavond om half twaalf even msn`en of bellen?
    Kus Aly

  • 01 Oktober 2007 - 11:39

    Tom:

    Hoi Karst,
    Leuke verhaaltjes elke keer weer. Hierbij even een reactie van een teamie. Jihaa heeft Donitas met 3-1 verslagen, lekker begin van de competitie dus.
    Succes met je kindjesvangen, en we horen wel hoe dat gaat.

  • 02 Oktober 2007 - 15:42

    Sophie:

    Ha die Karst!! Ik hoor het al, bijna net zo spannend als op ER. Verder ben ik al bezig met vangen van kinderen, nu 2e week gyn. Echt heel leuk hoor.
    Zit je nu ook al op salsales bij Heinrich? Kun je je moves verder uitbreiden!!!!
    veel plezier!!! ps. blij om te lezen dat deze relatie waarschijnlijk wel stand gaat houden, goed bezig! ;)

  • 02 Oktober 2007 - 19:31

    Marijke:

    Die foto´s!! helemaal super!! Je weet iedereen hier wel jaloers te maken!! Zet m op daar!
    Dikke kus

  • 02 Oktober 2007 - 23:38

    Marthe:

    Salsa ging ook heel goed. De basics kunnen we al, de halve maan en nog iets...maar gelukkig mogen jullie leiden en huppelen wij er gewoon achteraan;)

  • 11 Oktober 2007 - 16:30

    Tjitske:

    Hallo Karst,

    Leuk dat je ons mee laat genieten van je belevenissen daar. Ik heb je verhalen uitgedraaid, zodat pake en beppe ze ook kunnen lezen. Prachtig vinden ze het en ze ervaren het steeds maar weer als een groot wonder, dat zoiets van bijna van de aandere kant van de wereld hier zo snel aankomt. Mooie foto's heb je ook!! Doet je autootje (nou...zeg maar auto!) het nu beter met de nieuwe accu? Pake had het over de dynamo, die ook goed moet werken, omdat anders de accu niet wordt opgeladen.Dit zul je echter zo langzamerhand zelf ook al wel weten. We wensen je daar veel succes en een hele fijne tijd toe.Groetjes, ook namens pake en beppe en Gerke en Martin,

    Tjitske.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karst

Dag mensen, Eind augustus vertrek ik voor ruim 7 maanden naar Curacao om daar een deel van m'n co-schappen te gaan doen......heb er in ieder geval erg veel zin in! En nu is het de bedoeling dat ik regelmatig een verhaaltje op deze site ga schrijven om jullie een beetje op de hoogte te houden...ga m'n best doen ;)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 17829

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: