Cheers - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Karst Heida - WaarBenJij.nu Cheers - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Karst Heida - WaarBenJij.nu

Cheers

Door: Karst

Blijf op de hoogte en volg Karst

14 December 2007 | Nederland, Amsterdam

Na het bezoek van Femke, kwamen mijn ouders en Betty (mijn tante) gezellig langs. Deze weken had ik zelf ook vakantie, dus dat kwam helemaal goed uit. Toen ik ze weer op het vliegveld zag, was het alsof ik ze vorige week nog had gezien. Meteen weer zo vertrouwd, grappig dat dat zo werkt met mensen die je goed kent.
Ik ben maar meteen bij hun in het appartement getrokken, natuurlijk wel zo gezellig en de duik in het zwembad elke ochtend was uiteraard ook niet verkeerd. Van tevoren weet je nooit waar je terecht komt, maar dit was wel een erg goede keuze: we verbleven namelijk in een complex met een stuk of 6 appartementen in een erg mooie tropische tuin. We hadden alle ruimte om buiten te kunnen zitten en bovendien ook genoeg privacy.
In 1 week tijd wilde ik ze zoveel mogelijk van het eiland laten zien, dus er stond ze een druk programma te wachten. Zo zijn we Willemstad ingegaan, hebben een bezoek gebracht aan een park met allemaal boca’s (inhammen waar de zee behoorlijk wild is), hebben een rondleiding door een landhuis gehad, mooie strandjes gezien, dagje gezeild, stadswandeling door Otrabanda (is een deel van het centrum van Willemstad) gemaakt en de Christoffelberg beklommen. Daarnaast uiteraar ook veel en bovenal lekker gegeten, zowel thuis als in restaurantjes. Niet altijd met evenveel succes, want bij ‘de octopus’ (het restaurantje met het sublieme uitzicht over zee) mochten we 2 uur op ons eten wachten, reden: ze waren onze bestelling vergeten. Iedereen om ons heen kreeg stuk voor stuk een bord met eten voor hun neus, maar bij ons bleef het bij een glas wijn....natuurlijk ook niet verkeerd, maar op een gegeven moment moet er ook wat eten in wil je goed thuis komen. Ze waren wel zo ‘aardig’ om op een gegeven moment een bordje met broodjes en kruidenboter op onze tafel te schuiven, maar iets zeggen, hó maar. De sfeer aan tafel werd ook al iets grimmiger zonder eten in onze maag, dus toen zijn we er zelf maar achter aangegaan. En ja hoor, ze hadden de bestellingen door elkaar gehaald, maar onze vis zat nu in de gril en zou zo klaar zijn.....jaja, het gebruik van het begrip ‘zo’ heeft hier duidelijk een andere betekenis als in Nederland. Deze week stond ook in het teken van Betty leren zwemmen met flippers, ze zou namelijk met dolfijnen gaan zwemmen en dat moest verplicht met flippers aan. Dus we begonnen zoals je normaal gesproken leert zwemmen....aan de kant, was uiteraard niet nodig, maar het zag er wel erg leuk uit (sorry Betty) De volgende stap was het zwembad, waar ze elke ochtend trouw haar oefeningen in deed. En tot slot mocht ze in zee gaan spetteren, we hebben deze week werkelijk geen kind aan haar gehad ;) Maar ik moet zeggen, tijdens de uitvoering met de dolfijnen troefde ze al haar mede dolfijnzwemmers af en zwom ze met alle gemak iedereen eruit. De gehele week heeft Mercedes zich keurig gedragen en geen moment moeilijk gedaan...bij deze wil ik haar graag hievoor bedanken!
De 2e week van de vakantie zouden we naar Aruba gaan om daar nog een weekje bij Femke te vertoeven. Na een erg leuk weerzien, werden we met koffers en al in de jeeps van Femke en Merlijn (een vriendin/collega van haar) gepropt en gingen we richting ons nieuwe appartement. En weer kwamen we op een mooie plek terecht, dit keer zelfs inclusief bubbelbad en hangmat in de tuin. We zijn die avond maar meteen gezellig bij Salt & Pepper gaan eten, dit is het restaurant waar Femke werkt. Jammer genoeg had Femke niet de hele week vrij, waardoor we overdag een paar keer zelf op stap zijn geweest. Zelf hadden we ook een jeep gehuurd, waardoor we mooi off-road langs de kust konden rijden. Het weer was de eerste dagen vrij slecht, hierdoor was de zee ook erg wild, wat het natuurlijk alleen maar leuker maakte om langs de kust te lopen/rijden. Hierin zit ook een groot verschil met Curacao, op Aruba loopt de kust namelijk door, op Curacao heb je allemaal baaitjes waardoor je niet mooi langs de kust kan rijden. Een ander groot verschil is dat Curacao ontzettend Nederlands is, terwijl Aruba voornamelijk op Amerikanen gericht is.....heb mijn ogen in ieder geval uit gekeken naar wat er daar rond loopt op straat. Ook is Aruba veiliger dan Curacao, waar bijna alle huizen tralies voor de ramen hebben.
De week vloog in voorbij, wat natuurlijk altijd een goed teken is, want dan heb je het meestal erg naar je zin. Dit was ook zeker het geval, veel leuke dingen gedaan, zoals een eilandtour op quads: heerlijk scheuren over vlaktes, door modderpoelen, berg op, berg af, door natuurparken etc. Uiteraard moesten we nu ook op hoogste punt van het eiland staan en dat is op Aruba de Hooiberg, nou ja berg.....168 meter, en dan ook nog eens te beklimmen via een trap van om precies te zijn 601 treden, maar het uitzicht mocht er zeker zijn. Verder hebben we veel in zee gelegen, van mooie sunsets genoten, gelezen en bovenal veel leuke, goede en hilarische gesprekken gehad en laten we het vele proosten niet vergeten..... Aly, Ynt, Betty en Femke, ik heb genoten van deze weken!

Heb weer aardig wat foto’s erop gezet: www.picasaweb.google.nl/karstopcuracao

Karst

  • 14 December 2007 - 20:30

    Ynt:

    Karst, je het deze mooie en gezellige weken prachtig weer gegeven. Ik heb de ook foto's bekeken. Het vakantiegevoel druipt eraf. Wat een mooie serie, ik zou zo weer terug willen.
    Groet

  • 14 December 2007 - 20:35

    Aly:

    Dus je vindt het wel veilig op Aruba?Terwijl daar juist de gemeenste zakkenrollers rondlopen!!!!!!!
    Kus Aly

  • 15 December 2007 - 21:44

    Femke:

    he broer van me, wat leuk om je verhaal te lezen brings back memories!! we hebben echt een super tijd gehad hier he!
    heb je al plannen voor kerst? misschien kom ik een dagje over....... maar moet nog uitzoeken of het kan hoor.
    lieverd tot snel
    dikke kus fem

  • 16 December 2007 - 12:27

    Betty:

    Ha die Karst,ook ik heb erg genoten van je verhaal en mis de gezellige tijd bij jou en Femke.Ik kan de foto's blijkbaar niet bekijken, want ik heb geen Flash staat er. Sneu toch, kun jij het even anders regelen? Iemand die in Licht en lampen handelt kan dit toch zo. Geniet nog van de mooie plek op deze aardbol en ja even overvliegen doe je maar niet zo, Femke heeft toch maar geluk dat ze zo dichtbij zit. Fijne en warme kerst toegewenst. Groetjes Betty

  • 16 December 2007 - 15:44

    Martine:

    He lieve broer van me, ik heb natuurlijk al flink wat verhalen gehoord en ga de foto's zo ook nog even bekijken. Echt super dat we ook die kant opgaan en dat jij een paar dagen overkomt, zodat we jullie beiden weer zullen zien en jullie je kleine nichtje!! Zullen we binnenkort weer even een chatdate hebben? Zondag 23 december, ergens in de middag (bij jou ochtend)?? Laat maar even weten of je kan!
    Dikke kus van je trotse zus!

  • 17 December 2007 - 09:13

    Hiltje:

    Hey Karst!
    Ik hoorde van Hans en IJmie dat je ook een site hebt en ben natuurlijk meteen ff gaan kijken. Wat een mooie verhalen zeg! En wat een mooi weer... dat lijkt me wel heerlijk. Hier vriest het op dit moment. Dat is ook wel prima. Beter dan al die regen van eerder (vind ik).
    Heel veel succes bij je werk en ook veel plezier natuurlijk. Geniet er ook maar van! Lijkt me wel bijzonder om met Kerst daar te zijn...
    Groetjes en liefs, Hiltje (uit Soesterberg)

  • 18 December 2007 - 23:26

    Marthe:

    kusje

  • 20 December 2007 - 16:39

    Marit:

    Hee Karst! wat een heel verhaal weer! Het meeste wist ik natuurlijk al, ben dus benieuwd naar nieuwe nieutjes op jullie dushi eiland!!
    Hier in Ecuador is het koud!! Verlang naar een bedje op het strand!
    Kus, marit

  • 24 December 2007 - 08:57

    Jan, Irene En Marit:

    Hai Karst,

    Wat klinken je vakantie-verhalen super zeg...ga je binnenkort ook nog weer wat werk verrichten :)?! In tegenstelling tot de warmte bij jou hebben we hier in Nederland net een zeer koude en witte week achter de rug. De mutsen en handschoenen konden weer uit de kast, maar dat kan je daar denk ik niet voorstellen. Gek idee zeker dat je met kerst in de warmte zit?

    Wij wensen je in ieder geval hele fijne kerstdagen en alle goeds voor 2008!

    Groetjes van Jan, Irene en Marit

  • 26 December 2007 - 22:18

    Marit:

    Jij ook een feliz navidad!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karst

Dag mensen, Eind augustus vertrek ik voor ruim 7 maanden naar Curacao om daar een deel van m'n co-schappen te gaan doen......heb er in ieder geval erg veel zin in! En nu is het de bedoeling dat ik regelmatig een verhaaltje op deze site ga schrijven om jullie een beetje op de hoogte te houden...ga m'n best doen ;)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 17824

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: