Relatietherapie - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Karst Heida - WaarBenJij.nu Relatietherapie - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Karst Heida - WaarBenJij.nu

Relatietherapie

Door: Karst

Blijf op de hoogte en volg Karst

19 September 2007 | Nederland, Amsterdam

Het is een cliché, maar wat gaat de tijd toch weer hard. Ik zit nu alweer precies 4 weken op dit eiland en de dagen vliegen echt voorbij. Hoewel het ook weer een hele tijd terug lijkt dat ik op Hollandse bodem stond. Al met al, ik ben hier nog lang niet weg!
Fijn dat iedereen zo meeleefd met mijn autootje, doet me toch weer goed! Inmiddels zijn we in relatietherapie bij Job gegaan, maar er zijn nog aardig wat strubbelingen tussen ons. Zo heeft ze af en toe een goede dag en rijdt ze als een dolle, maar ’s avonds kan ze er ineens de brui aan geven, heel fijn als het half 12 ’s avonds is en je nog van het ziekenhuis naar huis moet komen. Maar een dag later bieden de o zo handige startkabels hulp en rijdt ze, met wat gesputter, naar Job. Wat bleek nou, ik verzorgde haar niet goed...pffft kan ze dat niet gewoon tegen me kunnen zeggen, dan had ik er wat olie en water ingegooid. Gelukkig bleek het niet allemaal aan mij te liggen, de dynamo moest ook gemaakt worden. Afijn, we reden in ieder geval saampjes weer als herboren naar huis. Helaas heeft dit geluk niet lang mogen duren, want de volgende ochtend had ze weer kuren...grrrr en dit keer kwam er helemaal geen geluid meer uit. Toen maar de accu van Erik erin gezet en ja hoor....ze wilde meteen weer starten. Wat bleek vandaag bij de garage, m’n accu is dood! Morgen kan ik een nieuwe ophalen, dus als het goed is (wat ik me bijna niet kan voorstellen) kan ik morgen gewoon weer rondkarren....’t zal toch niet waar zijn. Dan ben ik mijn enige zorgen hier op het eiland kwijt. Want voor de rest is het hier nog steeds erg goed vertoeven! In de weekenden lig ik op o zo mooie stranden, ’s avonds drink ik een biertje bij één van vele leuke strandtenten/feestjes en door de weeks is het weer hard werken geblazen in het ziekenhuis. Daar heb ik het nog steeds erg naar mijn zin. Ben alweer bezig met mijn laatste week op de spoed en heb weer van alles voorbij zien komen. Maar deze week ben ik zelf ook eens onder handen genomen, één van de arsten had namelijk iemand nodig om zijn echo-kusten op te oefenen en wie is hier nou beter voor geschikt dan de co. Het voordeel is in ieder geval dat ik nu weet dat mijn prostaat niet vergroot is, ik maakte me al zorgen....

Vorig weekend heb ik voor het eerst gedoken. Erik is dus duikinstructeur en hij wilde Marit, Leanne, Diantha (een vriendin van hem die op bezoek is) en mij wel ’s meenemen onder water. Om te beginnen leerde Erik ons de do’s en dont’s van het duiken en kunnen we nu danzij hem in gebarentaal met elkaar praten. Hierna zijn we het water in gegaan om wat oefeningen te doen, zoals wat je moet doen als je je ademautomaat ‘per ongeluk’ kwijt bent en hoe je je bril moet klaren als die volgelopen is onder water. Het is belangrijk om altijd door te blijven ademen, wat je op de één of ander stomme manier vergeet als je ergens geconcentreerd mee bezig bent. Tot slot zijn we ook nog even echt gaan duiken, wat echt super was. Zo mooi om al dat koraal en vissen te zien, weer heel anders als tijdens het snorkelen. Moet nog wel werken aan mijn souplesse onder water, zo schuurde ik het ene moment met mijn borstkast over het zand, terwijl mijn flippers het andere moment boven water uit staken. En een beetje soepel draaien was er al helemaal niet bij. Ach...dat komt allemaal nog wel.

Ook hebben we gisteren onze eerste salsales gehad. Nooit gedacht dat ik ooit nog ’s op dansles zou gaan, na een halfjaar gestijldanst te hebben met Marijke. Ik had toen al wel ontdekt dat ik nou niet bepaald een natuurtalentje was. Maar ja, dan kom je hier op Curacao en zie je dat er toch wel heel veel salsa wordt gedanst. En het ziet er zowaar ook nog eens leuk uit. Dus zodoende ben ik nu samen met Leanne, Erik en Marit in de leer bij Heinrich, zoals zijn naam al doet vermoeden, een echte Antilliaan. Inmiddels kunnen we al de basic, de side-step en de halve maan combineren, de basis is dus gelegd, nu nog (wederom) de souplesse..... Heb in ieder geval veel lol gehad.

Binnenkort weer meer over mijn auto/duik/salsa/strand/feest/ziekenhuis avonturen!

Voor de foto's kijk op: www.picasaweb.google.nl/karstopcuracao

Te despues! Karst

  • 19 September 2007 - 09:41

    Martine:

    He lieve broer, ziet er erg goed uit op de foto's, echt in vakantiesferen! wel irritant, een auto die het niet doet, maar komt vast wel goed! En mis je ons al een beetje of juist helemaal niet?!

    Liefs van Moyra, mij en Eric natuurlijk

  • 19 September 2007 - 10:06

    Astrid&teun:

    en als je nou echt goed aan je souplesse werkt karst, dan doe je straks de salsa onder water!

  • 19 September 2007 - 17:33

    Aly:

    Hoi Karst
    Fijn om weer even wat van je te horen, was reuze benieuwd naar je relatie therapie en hoop dat het nu met een nieuwe accu weer prima gaat!
    Moest ook wel erg lachen om bepaalde stukjes,zag het helemaal voor me!!!
    En ik kom in november de salsa met je dansen, en snorkelen natuurlijk maar ik durf echt niet te duiken! voor geen goud!!
    Ik ga zo naar Groningen en gezellig een dagje op Moyra passen. dag Karst en een dikke knuffel van Aly

  • 19 September 2007 - 18:28

    Marijke:

    Hey!! Hihi toch weer dansles...ik ben benieuwd hoe het nu gaat....kunnen we eindelijk kijken aan wie het nou lag ;P!!!Hartstikke leuk om weer wat van je te horen!! Ons goed op de hoogte houden hoe het daar gaat he?!!
    Dikke kus

  • 20 September 2007 - 08:26

    Marthe:

    Hé Karst,

    Ik heb er zoveel zin in om te komen en je verhalen versterken dat! Je moet me wel goed uitleggen waar ik op moet letten met een auto kopen, want daar heb ik dus echt geen zin in!
    Duiken en salsa, dat klinkt goed;)Nog twee nachtje slapen en ik zit in het vliegtuig!!!

    Tot zaterdag, Marthe

  • 21 September 2007 - 07:42

    Karel:

    Heey Karst,

    klinkt allemaal heel tof hoor! Nog even en je bent naast arts ook autotechnicus!! Je weet er nu vast alles vanaf... Voor ons begint volgende week de competitie tegen Donitas, dus je moet nog wel even duimen volgende week zaterdag half 9 Nederlandse tijd (als je weer met je luie reet op het strand ligt!!)

    Have fun!


  • 21 September 2007 - 13:32

    Astrid:

    Hmm, eergisteren had ik ook een berichtje geplaatst... Is denk ik iets mis gegaan. Geen idee meer wat ik wilde zeggen, heb je inmiddels ook al wel gemaild, dus maakt niet uit. Fijn weekend alvast! Hopelijk is het deze keer een beetje zonnig!

  • 21 September 2007 - 16:38

    Marloes:

    Haha Karst we brengen jouw stukjes uit in boekvorm! geniaal grappig!

  • 27 September 2007 - 11:56

    Tiny:

    Karst!! Klinkt echt super daar allemaal. En idd, je schrijft zeer onderhoudend! Hoop dat t goed komt tussen jou en je auto.. Enne dat salsa dansen: dat geloof ik pas als ik het zie.. We hebben hier vanavond salsa borrel, moeten we dr nog maar 1 houden als je weer terug bent!

    Heel veel plezier en succes iig daar, maar volgens mij moet dat moeiteloos lukken.

    X

  • 27 September 2007 - 19:17

    Astrid:

    Saai he, duizend schitterende zonnen...

  • 27 September 2007 - 20:23

    DYantha:

    Hey schatje ;) kheb het gevonden hoor. maar goed al weer veel telang trug in nl :S :(

    Ang si... prome cu mi lubida... wak pa ora nos bole mira otro bo bailamenta ta bon pa nos sali keiru hunto ;)

    maar goed... have fun en ik hou je in de gaten haha.

    greetz from Groningen

  • 29 September 2007 - 05:21

    Eva:

    Oe wat heerlijk daar!!! Nou, lekker genieten dan maar, zoals je volgens mij al uitgebreid doet.

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karst

Dag mensen, Eind augustus vertrek ik voor ruim 7 maanden naar Curacao om daar een deel van m'n co-schappen te gaan doen......heb er in ieder geval erg veel zin in! En nu is het de bedoeling dat ik regelmatig een verhaaltje op deze site ga schrijven om jullie een beetje op de hoogte te houden...ga m'n best doen ;)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 17831

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: