Blub, ik ben een vis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Karst Heida - WaarBenJij.nu Blub, ik ben een vis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Karst Heida - WaarBenJij.nu

Blub, ik ben een vis

Door: Karst

Blijf op de hoogte en volg Karst

26 Augustus 2007 | Nederland, Amsterdam

Zo...dit is dan het eerste officiele berichtje op deze site, nu maar hopen dat er nog velen zullen volgen, komt wel goed denk ik met 7 maanden voor de boeg.
Maar zal ik maar bij het begin beginnen. Zoals de meesten van jullie weten, ben ik afgelopen dinsdag naar Curacao gevlogen. De vlucht was prima: goed eten, filmpjes konden er mee door (spiderman 3 en blades of glory) en voor ik het wist stond ik alweer op Hato (vliegveld van Curacao). Maar door wie zou ik nou worden opgehaald, want Els, de co-moeder op Curacao, had namelijk een paar uur voordat mijn vlucht vertrok een mailtje naar de co’s op Curacao gestuurd, of iemand ons op wilde halen. Er stond dan ook niemand....gelukkig was daar de tante van Leanne, een co met wie ik samen heb gevlogen. Zij bracht mij naar het huis waar ik de komende maanden zou vertoeven. Eerste indruk was in ieder geval goed: mooie knalgeel huis, kamer met eigen badkamer, balkon/tuin met oceanview, aardige huisgenoten...kortom, niets mis mee.

De eerste dagen ben ik veel met Leanne op pad geweest: mooie stranden bezocht (jaha ze zien er idd precies hetzelfde uit als in de vakantiefolders), nader kennis gemaakt met de onderwater wereld (ik waande me weer in het tijdperk dat ik een aquarium met tropische visjes had, maar nu zwom ik er zelf tussen, hoe tof). Ook zijn we bij het ziekenhuis langs geweest om ons rooster op te halen en alvast kennis te maken met Els en wat andere co’s.
Er staat echter nog genoeg op mijn to-do-list, zoals een auto fixen. Je merkt dat je zonder auto nergens bent. De afgelopen dagen heb ik veel gebruik kunnen maken van Leanne en haar huurauto, maar er zelf een hebben is toch relaxter. Gelukkig zijn er genoeg auto’s die ik kan overnemen, maar ja, wat is nou de beste deal, zoveel verstand heb ik er niet van.... Binnenkort heb ik ook internet in mijn huis, is toch wat makkelijker contact houden. Dan zet ik er ook foto’s op, kan ik jullie nog wat jaloerser maken ;)

Langzaam aan begin ik hier mijn draai te vinden. In het begin is alles nog zo onwennig, aan de ene kant zit je op een heerlijke plek, maar aan de andere kant voel je je toch ontheemd. Gisteravond hadden we een feestje voor alles arts- en co-assistenten op een boot. Super gezellig en leuk om met iedereen kennis te maken, maar dan hoor je ook van hun dat je pas na een paar weken/maanden je plekje hebt gevonden....hmmm, even wachten dus nog. Heb in ieder geval zin om morgen in het ziekenhuis te beginnen...de spoed is de plek waar ik de komende weken te vinden ben. Daarover later meer....

Ben trouwens te bereiken op het nummer +5999-5137705 en ’t schijnt dat als je daar 0900 1467 voor draait, je voor 8 cent per minuut kan bellen...hint, hint ;)

Hoop wat van jullie te horen! Ayoo!
Karst

  • 27 Augustus 2007 - 00:04

    Leanne:

    Lees ik daar iets als gebruik maken van Leanne? Tsssj....
    Nee hoor, je mag best nog es meerijden!
    Succes op de spoed!!

  • 27 Augustus 2007 - 15:28

    Tony:

    Hey Karst!

    hebben de dames aan boord goed voor jullie gezorgd?? Mooi dat je al wat tijd hebt gehad voor strandjes e.d.! Klinkt prima allemaal...

    Veel succes in het ziekenhuis!

    groeten, Teun

  • 27 Augustus 2007 - 17:18

    Astrid:

    Ha Karst!

    Wat leuk om te horen hoe het eerste weekje is bevallen! Ik krijg steeds meer zin om ook te gaan:D.
    Vandaag was je 1e dag in het ziekenhuis toch? Hoe was het? Heel anders dan in Nederland? En inmiddels een auto gevonden?
    Veel plezier daar iig en voor je het weet is het je 2e thuis geworden!

    Liefs Astrid

  • 28 Augustus 2007 - 08:39

    Marloes:

    Hee appel,
    Ha goed bezig, je bent dus al je nieuwe omgeving aan het verkennen, en nu ook begonnen in het ziekenhuis. Ik ben ontzettend benieuwd wat je ervan vindt en hoe dat gaat! Ben best een beetje jaloers, stralende zon en witte stranden...
    Weet je, het is hartstikke logisch dat je je wat ontheemd voelt, maar dat gaat echt over hoor! In elk geval heb je leuke homies, waar je gebruik van kan maken ;). Dat is al een heel goed begin!

  • 28 Augustus 2007 - 11:06

    Jochem:

    Hé neef!
    Dat klinkt niet slecht zeg! Helemaal niet slecht zelfs! :)
    Witte stranden, volop zon? Dat jaloers maken lukt je idd zonder foto's ook prima. Het wil ook niet echt helpen om mij te motiveren bij de studie ofzo.. :s
    Maar gaaf dat je het daar nu al zo naar je zin hebt, ik ga je verhalen volgen!
    Geniet ervan en succes bij alles.

    Groetjes,
    Jochem

  • 05 September 2007 - 12:01

    Marloes:

    lekker gegeten bij Inge?!

  • 06 September 2007 - 20:44

    Tony:

    duurt lang met dat volgende berichtje...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karst

Dag mensen, Eind augustus vertrek ik voor ruim 7 maanden naar Curacao om daar een deel van m'n co-schappen te gaan doen......heb er in ieder geval erg veel zin in! En nu is het de bedoeling dat ik regelmatig een verhaaltje op deze site ga schrijven om jullie een beetje op de hoogte te houden...ga m'n best doen ;)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 17877

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: