Komt een man bij de dokter - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Karst Heida - WaarBenJij.nu Komt een man bij de dokter - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Karst Heida - WaarBenJij.nu

Komt een man bij de dokter

Door: Karst

Blijf op de hoogte en volg Karst

13 Oktober 2007 | Nederland, Amsterdam

Komt een man bij de dokter, is hij vergeten zijn pistool thuis te laten.... Dit is mij dus overkomen tijdens mijn laatste week uro. Deze beste man kwam voor een echo van zijn prostaat en ik moest daarvoor een rectaal toucher verrichten. Dus ik nam die man mee de onderzoekskamer in, legde hem uit dat hij z’n broek uit moest doen en draaide me om om handschoen aan te trekken. Toen ik mij vervolgens weer omdraaide had hij ineens een pistool in z’n handen....uh, hallo? Hij keek met aan met zo’n schulbewuste blik van waar moet ik heen met dit ding. Ja uh, weet ik veel. Wat denk je zelf, ‘geef maar hier, dan leg ik hem wel even weg’? Dit zei ik natuurlijk niet, maar haalde ontwetend m’n schouders op. Plots kreeg hij een ingeving, hij vond de ultieme verstop plek voor zijn pistool door hem op een stoel te leggen met een krantje er over heen. Hmm dus bij hem moest ik een vinger in z’n kont steken....maar zoals jullie merken, ik heb ’t gelukkig overleefd! Ik vraag me nog steeds af waarom hij dat ding zo nodig mee moest nemen naar de officina, hij zag er nou niet echt uit alsof hij ‘m hard nodig zou hebben.

Inmiddels ben ik ook begonnen met wat nieuwe sporten. Om te beginnen dus met salsa, en ja, dit mag best een sport genoemd worden. Elke week is het weer zweten geblazen, hoewel ’t gewoon buiten gegeven wordt. Naast de basic, side step en basic, kunnen we nu ook wat variaties zoals ‘de draai’ toevoegen aan ons dansrepetoir.....jaja, ’t gaat er nog eens leuk uit zien ook! Fijn is het om te zien dat er altijd grotere klunsen tussen zitten, dus de slechtste zijn we zeker niet. Maar aan die antillianen kunnen we niet tippen hoor, geen idee hoe ze ’t voor elkaar krijgen, maar hoe zij met hun heupen bewegen.....laat ik me maar gewoon aan de danspasjes houden, dan lijkt het tenminste nog wat ;)
De andere sport waar ik mee begonnen ben is windsurfen (zie foto’s). Echt heerlijk om dat hier te leren, elke keer als je ’t water in dondert beland je gewoon in het warme water, helemaal niet erg dus. Inmiddels hebben we 2 van de 4 lessen gehad en komen toch al aardig het water over. Moet wel toegeven dat we het op een enorm bord leren, er afvallen is best een kunst. Hoewel ik ondekt heb dat ik daar wel een talent voor heb. Vooral het op gang komen is een probleem bij mij, ik weet niet hoe ik het elke keer voor elkaar krijg maar ik stap/loop/val regelmatig in het water. Als ik eenmaal op gang ben, dan gaat het eigenlijk wel prima. ’T geeft zo’n kick als je over het water dendert en je een mooie draai maakt. Heb trouwens al wel een smoes bedacht voor m’n verhoogde valneiging: m’n evenwicht of beter gezegd het gebrek daaraan ;)

Heb inmiddels ook alweer een week Gynaecologie er op zitten en ik begon op de afdeling obstetrie, oftewel de babyvang-afdeling. De eerste dag begon meteen goed, ik heb die dag namelijk 5 baby’s ter wereld zien komen. Naar de eerste 2 bevalling heb ik alleen gekeken, maar daarna moest ik het grootste gedeelt al zelf doen. Wel een gek idee hoor, twee jaar geleden stond ik de bevalling nog te oefenen op iets wat door moest gaan voor pop en nu stond ik daar gewoon echt baby’s op de wereld te zetten en maar hopen dat ik ze niet liet vallen... En o ja, niet te vergeten de moeder, die moet je natuurlijk ook nog goed ondersteunen en proberen te voorkomen dat ze (teveel) uitscheurd. Gelukkig staat er een arts-assistent naast die alles goed in de gaten houdt en zonodig helpt. M’n dag eindigde met een keizersnee, zodat ik uiteindelijk om 19 uur het ziekenhuis uitstapte, bijna 12 uur nadat ik begonnen was. De rest van de week ik voorbij gevlogen. Elke dag mocht ik meer doen, zo heb ik gisteren bijvoorbeeld bij 2 vrouwen die iets uitgescheurd waren, de wonden gehecht. Inmiddels zit ik op 7 baby’s, nog 9 te gaan en ik heb Leanne’s record verbroken....nu maar hopen dat het de komende weken druk blijft! Wat me wel opvalt is dat ze hier ontzettend jong zijn als ze kinderen krijgen. Er zitten aardig wat tienerzwangerschappen bij en als ze iets ouder zijn hebben de meesten al wel een abortus ondergaan. Gelukkig zijn (bijna) alle moeders wel erg blij met hun kroost, zo mooi om te zien hoe zo’n zaal vol ligt met vrouwen met een babytje, als één van hun huilt, begint de rest sowieso ook...haha herrie genoeg dus op de afdeling. Misschien wordt het later toch gynaecologie voor mij....

Om jullie even iets minder jaloers te maken, het regent nu ook bij ons....blèh, de surfles van vandaag is al niet doorgegaan vanwege ’t weer....
En voor de mensen die benieuwd zijn naar Mercedes: ze rijdt nog steeds!

Karst

www.picasaweb.google.nl/karstopcuracao

  • 13 Oktober 2007 - 17:17

    Astrid:

    Whoei, ik ben de 1e! Super leuk om je verhalen te lezen, ik krijg al super veel zin om naar je toe te gaan, helaas duurt het nog een paar maandjes... Leuk dat je de gyn ook echt leuk vindt! Fijn weekend!

  • 13 Oktober 2007 - 18:04

    Ynt:

    Wat het surfen betreft, volgens mij laat je je met opzet in het water vallen. Lekker warm....
    Aan je verhalen te lezen ben je daar een echte dokter. Ik zou je wel eens aan het werk willen zien.
    Groet en een goed weekend binnen.

  • 14 Oktober 2007 - 15:36

    Loes:

    hahaha Karst en z'n evenwicht. Het is bijna net zo erg als het mijne. Dus er is hoop, ik kan ook leren surfen??!! En Karst, in je wedloop babies-vangen met Leanne: 't is te hopen dat er nog een drieling langskomt!

  • 15 Oktober 2007 - 21:01

    Jiek:

    Goed bezig Karst! Ik verwacht uiteraard een demonstratie van je nieuw verworven danskunsten als je weer terug bent! Heel veel plezier! x

  • 17 Oktober 2007 - 09:57

    Kim:

    Ha die Karst, ben ik een beetje aan het kijken op waar ben jij kom ik jou tegen. Gezellig. Ben weer in Nederland. Erg koud. Mis het leven daar enorm. Het mooie weer, de Salsa. Leuk dat je ook begonnen bent. Ook bij Heinrich?? Hier volgende week weer nieuwe start van lessen, dus Sander en ik gaan maar weer eens kijken. Vorige week op SEH ook een schotwond en dat gewoon hier. En toch al wat trauma's gedaan. Ct zeer snel te regelen, dus ook wel positieve dingen om terug te zijn. Mogelijk komen we weer begin volgend jaar even op bezoek. Half nov. eerst weer even duiken in Egypte. Nou Karst, geniet ervan je gaat het nog ooit missen. Groeten aan de andere

    Kim

  • 20 Oktober 2007 - 20:02

    Pake En Beppe:

    Hallo Karst
    Vadaag zijn we met Betty,Gerard en Pietje bij Ynt en Aly aangeland.Wij blijven hier 2 nachten slapen en de anderen zijn nu weer onderweg naar huis. We hebben jouw belevenissen gelezen - auto- dans en duikoefeningen en de spoedgevallen (boot ontploft) ook de echo en de geboorte van de baby`s. Je beleeft erg veel in die weken op Curacao.We wensen je verder veel succes toe in het doktersvak. Hier is alles prima en we zijn trots op onze kleinkinderen en achter kleinkinderen. We hebben altijd veel te vertellen over jullie. Ook hebben we al veel foto`s van Marijke en Elise. Hopenlijk tot ziens en de groeten van Pake en Beppe.

  • 24 Oktober 2007 - 12:20

    Annika:

    Hee mede-eilandbewoner!
    Jij ook op waarbenjij!? Grappig om je site te lezen :), leuke verhalen allemaal! Is weer heel wat anders dan een kantoorbaan.
    Weet je trouwens wat ik ontdekt heb ... volleybal! Elke laatste zaterdag vd maand bij Mambo! Interesse? :)
    Nou succes nog, en tot snel.
    Liefs Annika

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karst

Dag mensen, Eind augustus vertrek ik voor ruim 7 maanden naar Curacao om daar een deel van m'n co-schappen te gaan doen......heb er in ieder geval erg veel zin in! En nu is het de bedoeling dat ik regelmatig een verhaaltje op deze site ga schrijven om jullie een beetje op de hoogte te houden...ga m'n best doen ;)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 17852

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: